Magento

Jest chyba najpopularniejszą platformą sprzedażową na świecie (źródło), z której skorzystało już blisko 250 000 sklepów internetowych, co daje Magento aż 17%-owy udział w rynku top 100 największych sklepów internetowych. Można skorzystać z dwóch jego wariantów: Open Source i Enterprise. Magento posiada bardzo rozbudowaną funkcjonalność, jest wyjątkowo elastyczny i znakomicie sprawdzi się zarówno w średnich, jak i dużych sklepach internetowych.
Adres projektu to: http://www.magento.com/

Zalety:

  • Multistore
    Czyli podział na witryny, sklepy i widoki. W oparciu o jeden system możemy obsłużyć nieskończenie wiele witryn. Każda z witryn zaś może składać się z wielu sklepów, a każdy sklep może posiadać wiele widoków. Daje to wyjątkowo elastyczne narzędzie do zarządzania swoim biznesem w internecie.
  • System promocji i rabatów
    Magento zostało wyposażone w specjalny zbiór warunków umożliwiający tworzenie specjalnych reguł dających klientom rabaty. Reguły te mogą się opierać o: cechy produktu, podatki, lokalizacje, grupy klientów i kody rabatowe. Ilość możliwych kombinacji jest praktycznie nieograniczona.
  • Entity Attribute Value
    To obsługa przez Magento nieskończonej ilości cech produktu. Nowe cechy możemy dowolnie tworzyć, przypisywać do zestawów produktowych i ustawiać sposób, w jaki chcemy wykorzystywać daną cechę. Co więcej w oparciu o te cechy możemy tworzyć różne ceny i zarządzać osobnym stanem magazynowym.
  • Społeczność
    Magento dysponuje dużą społecznością udzielającą się w ramach programu open source. Dzięki społeczności znajdziemy w internecie wiele wskazówek i niezbędną pomoc (w tym również w postaci filmów szkoleniowych na YouTube).
  • Wersja enterprise
    Magento dysponuje wersją enterprise, dzięki której uzyskujemy pełne wsparcie i pomoc techniczną samego producenta. Jest to wyjątkowo istotny argument dla dużych firm i korporacji.
  • Szablony
    Umożliwiają zastosowanie innego wyglądu do każdego z widoków sklepu. Dzięki temu możemy zarządzać za pomocą jednego systemu całym portfolio sklepów internetowych, a każdy z nich będzie posiadał unikalny wygląd.
  • Obsługa w wielu językach i walutach
    Magento bez problemu obsłuży nam wiele języków i walut, a ponadto poradzi sobie z różnymi systemami podatkowymi. I naliczy je w zależności od wybranej lokalizacji lub widoku sklepu.

Wady:

  • Wymagania systemowe
    Magento praktycznie nie nadaje się do instalowania na serwerach współdzielonych, a i podział na mniejsze wirtualne systemy (VPS) nie sprosta jego wymaganiom. Dodatkowo – musimy liczyć się z kosztem serwera dedykowanego,i co za tym idzie – administracji nim.
  • Skomplikowanie
    Zazwyczaj wymagane jest poświęcenie sporej ilości czasu na opanowanie funkcjonalności sklepu. (W przypadku rotacji pracowników przyjdzie więc konieczność organizowania dodatkowych szkoleń dla nowych osób).

Wnioski
Magento jest świetnym wyborem dla średnich i dużych sklepów planujących ekspansję w internecie. Natomiast odradzalibyśmy go małym firmom chcącym sprzedawać kilka produktów, i tym którym nie zależy oryginalności ich witryny. Dodatkowo wydaje się koniecznym zatrudnienie devopsa w firmie do obsługi systemu, lub zlecenie jego administracji firmie zewnętrznej.

1 komentuj

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] sklep magento, dlaczego to istotne? Magento /* */ /* */ Scroll to […]

Komentarze wyłączone