Przeglądanie produktów

Elastyczny silnik merchandisingu pozwala na budowę katalogów produktów w sposób optymalny dla osiągnięcia celu biznesowego. Dzięki swoim narzędziom Magento umożliwia wzrost średniej wartości zamówienia.
Magento do tego celu wykorzystuje :

  • Wiele zdjęć produktów,
  • Możliwość powiększania zdjęć produktów lub implementacji lightbox,
  • Recenzje produktu,
  • Produkty powiązane,
  • Funkcja Upsell,
  • Wybór atrybutów produktu, np. rozmiaru, koloru, itp.
  • Produkty zgrupowane,
  • Funkcjonalność listy życzeń,
  • Powiadomienie znajomego o produkcie za pośrednictwem e-mail.

Złożone analizy i raporty

Magento zawiera zaawansowany pakiet raportowania, który dostarcza działom marketingu i sprzedaży cennych informacji. Umożliwiają one szybkie reagowanie na potrzeby klientów dzięki, między innymi raportom takim jak:

  • Raporty sprzedaży,
  • Raport porzuconych koszyków,
  • Raport najczęściej przeglądanych produktów,
  • Raport najczęściej kupowanych produktów,
  • Raport niskich poziomów magazynowych,
  • Raport wyszukiwań w wewnętrznej wyszukiwarce,
  • Raport opinii o produktach,
  • Raport tagów,
  • Raport użycia rabatów,
  • Raport najlepszych klientów wg liczby zamówień i obrotu.

Magento zapewnia prostą i szybką integrację sklepu z narzędziami, takimi jak Google Analytics and Website Optimizer. Umożliwia to wykonanie np. Testowania A/B.

Testowanie A/B polega na sprawdzeniu skuteczności dwóch lub więcej wersji tej samej witryny.
Internauci nie wiedzą, że biorą udział w testach. Zasadę działania narzędzia ilustruje poniższy rysunek:

Dzięki takim testom można wybrać najefektywniejszą wersję sklepu, co przekłada się bezpośrednio na zyski osiągane w internecie.

Narzędzia marketingu i promocji

Magento posiada bardzo elastyczny system tworzenia reguł cenowych, umożliwia to tworzenie różnorodnych promocji, aby zwiększyć współczynnik konwersji.

W połączeniu z zaawansowanych narzędzi, jak Up-Sells, Cross-Sells, i tym podobnymi służącymi do zwiększenia Średniej wartość zamówienia, Magento dostarcza potężne narzędzia marketingowe zapewniając funkcjonalność i łatwość użycia, aby zwiększyć sprzedaż przez internet.

Magento oferuje :

  • elastyczne Kupony (zasady ustalania cen) z możliwością ograniczenia do sklepów, grup klientów, okresu, produktów i kategorii. Na przykład: możemy wysłać naszym klientom kupon upoważniający do 10% zniszki na produkty w określonej kategori lub przypisac zniżkę wszystkim klientom z grupy VIP.
  • Promocje cenow przy zastosowaniu filtrów dla wybranych kategorii, grup klientów , produktów i wiele innych
  • Opcje bezpłatnej wysyłki
  • Wielo poziomowy system ustalania ceny zależny od przyznanych upustów i wielkości zamówienia
  • Promocyjne ceny przy zakupie całych zestawów produktów powiązanych
  • Indywidualne ceny dla poszczególnych grup klientów
  • Narzędzie stron docelowych dla kampanii
  • Przyjazne linki dla wyszukiwarek (friendly URLs).
  • URL rewrite, umozliwia skracanie adresów podstron.
  • Historia ostatnio oglądanych produktó.
  • Historia ostatnio porównywanych produktó.
  • System promowania nowych produktów.
  • Proponowanie innych produktów z tej samej kategorii (up-selling) w koszyku.
  • Proponowanie dodatkowych produktów (cross-selling) na stronie produktu.
  • Funkcja „Napisz do przyjaciela” dostępna dla wszystkich lub tylko dla zalogowanych.
  • Funkcja „Wyślij listę życzeń do przyjaciela” e-mailem lub przez RSS.
  • Kanały RSS dla nowych produktów, nowych promocji, nowych kategorii.
  • Automatycznie generowana mapa strony.
  • Mapa strony Google.
  • Ankiety.
  • Zarządzanie Newsletterem.