Import Produktu konfigurowalnego

Podstawową wadą przy profilach importu w magento jest brak możliwości zaimportowania produktów konfigurowalnych wraz z ich produktami powiązanymi.

Ręczne wprowadzanie takiej bazy może być bardzo czasochłonne i tym samym kosztowne. Dlatego stworzyliśmy zmodyfikowany profil dla magento, umożliwiający zaimportowanie produktów konfigurowalnych z pliku csv.

Koszt modułu dla Państwa sklepu to zaledwie 100 zł, a oszczędności dzięki niemu uzyskane mogą być znacząco większe.

Nasz moduł w przeciwieństwie do wielu innych dostępnych w internecie działa poprawnie z wersją Magento 1.4.1.0 jak i 1.4.0.1.

Podczas importu automatycznie obliczana jest stała dopłata do produktów, na podstawie różnicy ceny między produktem konfigurowalnym a produktem powiązanym. Tej funkcjonalności również brakuje w innych dostępnych w internecie modułach.

Zapraszamy do kontaktu z naszą firmą i skorzystania z naszych usług.

Baner rotacyjny dla magento

Na życzenie naszych klientów powstał moduł baneru rotacyjnego dla magento.
Baner jest prosty w obsłudze a jednocześnie bardzo efektowny, będzie ozdobą każdego sklepu internetowego.
front-baner-1
Dzięki temu modułowi można w prosty sposób zaprezentować klientowi ważne informacje, jak i ciekawe zdjęcia. Do każdego zdjęcia przywiązany jest link umożliwiający przekierowanie klienta na odpowiednią stronę po jego kliknięciu.

Klient może zatrzymać prezentację na dowolnym jej etapie, jak również w dowolny sposób zmieniać strony prezentacji na banerze rotacyjnym.

Moduł administracji modułu banera rotacyjnego magento

Prosty moduł administracji banerem w pełni integruje się z magento, a z jego obsługą poradzi sobie każdy pracownik sklepu.

Osoby zainteresowane wdrożeniem tego rozwiązania w swoim sklepie zapraszamy do kontaktu z nami.

Magento SEO

Podstawowa optymalizacja
Magento jest jedną z najbardziej zoptymalizowanych, dla wyszukiwarek platform e-commerce. Już domyślna instalacja jest przyjazna dla wyszukiwarek, a odpowiednia konfiguracja pozwoli uzyskać jeszcze lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.
Jako iż Magento jest bardzo dynamicznie rozwijającym się systemem zalecamy pracę zawsze na najnowszej wersji, aktualnie jest to 1.4.0.1 i na niej bazuje ten artykuł.

1.1 Przyjazne linki
Załączenie przyjaznych linków rozpoczynamy od upewnienia się czy nasz serwer obsługuje funkcję „Url rewrite”.
Jeżeli nasz serwer jest już poprawnie skonfigurowany przechodzimy do załączenia przyjaznych linków w panelu administracyjnym Magento. W tym celi klikamy „System”->”Configuration” ->”Web” i w grupie „Search Engines Optimization” ustawiamy „Use Web Server Rewrites” na „Yes”.

Dobrą praktyka jest również ustawienie „Add Store Code to Urls” na „No”. Dzięki temu nasze adresy będą krótsze o kod sklepu.

1.2 Przedrostek www w nazwie domeny
Klienci wchodzący do naszego sklepu mogą użyć adresu rozpoczynającego się od www lub pominąć ten przedrostek. Jako iż zależy nam na prawidłowej obsłudze obu adresów powinniśmy prawidłowo skonfigurować adres podstawowy naszego sklepu jak i jego sub domenę z przedrostkiem www.
W tym celu ustawiamy nasz adres podstawowy w pozycji „Base URL” w panelu administracyjnym. Magento automatycznie przygotowuje wszystkie linki w systemie w oparciu o ustawiony przez nas adres podstawowy. Warto również zadbać, aby klient zawsze trafił na adres domeny ustawiony jako „Base URL”. Można to osiągnąć przez przekierowanie „301” sub domeny na nasz prawidłowy adres podstawowy. Przekierowanie typu 301 zabezpieczy nas również przed dodawaniem SID do adresu URL przez Magento podczas przekierowania.

1.3 Ustawienia nagłówka
To właściwie absolutna podstawa. Jednak, co ciekawe, wiele osób ignoruje używanie prawidłowych nagłówków twierdząc, że ważniejsze są linki prowadzące do serwisu. Oczywiście linkowanie ma ogromne znaczenie, ale optymalizacja nagłówków stron jest również niezwykle istotna:
wspiera pozycjonowanie poprzez linki,
nadaje unikalność stronie (strony o identycznych tytułach w ramach serwisu są indeksowane o wiele gorzej).

Ustawienia nagłówków możemy zmodyfikować w Panelu administracyjnym klikając kolejno System->Configurations->Desing
sekcję „HTML Head” ustawiamy korzystając z poniższych wskazówek.

Tytuł strony – powinien być w miarę krótki i treściwy, tak by jak najlepiej oddać treść strony. Powinien także zawierać frazy jakich potencjalnie mogą szukać internauci.

Opis strony – jego wpływ na pozycjonowanie jest w tej chwili stosunkowo niewielki, jednak to właśnie opis jest najczęściej wyświetlany na liście wyszukiwania wyszukiwarek. Warto więc by z jednej strony zawierał krótki opis treści strony, z drugiej zaś pełnił rolę marketingową zachęcając do kliknięcia właśnie w ten wynik czyli twój link. Ma to szczególne znaczenie przy wejściach na frazy bardzo rzadkie. Ciekawy opis znacząco zwiększa liczbę kliknięć.

Słowa kluczowe – pełnią raczej role wspierającą i nie mają obecnie takiego znaczenia jak jeszcze kilka lat temu. Jedyne na co wpływają to zwiększenie wiarygodności strony oraz, co równie ważne, na siłę linków z niej wychodzących.

Należy pamiętać iż są to ustawienia domyślne dla całego systemu, optymalnym rozwiązaniem jest ustawienie ich w sposób unikalny dla :

  • każdej kategorii,
  • każdego produktu,
  • każdej strony w CMS.

1.4 Strony CMS
CMS Magento może wydawać się bardzo okrojony, ale w rzeczywistości jest bardzo elastycznym i potężnym narzędziem. Jedną z zalet tego prostego CMS-a jest możliwość kontroli każdego aspektu strony.
Ustawienie na każdej stronie CMS-a jej własnego unikalnego adresu URL, nazwy, tytułu, opisu i słów kluczowych ma istotne znaczenie w osiąganiu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Ustawienia powyższych informacji dokonujemy w zakładce mata dane strony.

„Słowa kluczowe” można pozostawić puste, jednak opis strony ma jedną bardzo ważną funkcję: skłania ludzi do klikania, więc upewnij się, że stanowi kwintesencję twojej treści i że zwraca uwagę użytkowników. W związku z tym opis będzie dobry, jeżeli stworzysz go samemu, nie korzystaj z żadnych automatycznych generatorów. Automatycznie wygenerowany opis nie ma żadnej wartości a jego generowanie jest tylko stratą czasu.

Jeśli nie używasz meta opisów wyszukiwarka automatycznie wybierze ciąg z twojej strony i użyje go jako jej opis.
1.5 Optymalizacja kategorii
Magento daje możliwość automatycznego dodania nazwy kategorii produktów do adresu URL. Warto jednak zadbać samemu o podstawową optymalizację kategorii. W tym celu podobnie jak dla CMS należy stworzyć unikalny tytuł kategorii, opis kategorii i jej adres URL zawierający podstawowe słowa kluczowe.

Warto tutaj również pamiętać, aby na stronie kategorii przewidzieć rzeczywiste pole na jej opis. Wyszukiwarki o wiele wyżej traktują treść na stronie niż opis z meta tagów, które obecnie są praktycznie ignorowane.

Ponadto pamiętajmy, iż Magento wspiera sklepy mające kilka wersji językowych, dzięki czemu możemy przygotować unikalny tytuł i opis strony dla każdego języka.

1.6 Optymalizacja produktów

Optymalizacja produktów wygląda bardzo podobnie do optymalizacji kategorii. Podobnie jak dla kategorii należy pamiętać, aby uzupełnić pola takie jak tytuł, opis i słowa kluczowe w metadanych strony. Zadbaj, aby tytuł strony był unikalny dla każdego produktu, wprowadź krótki i pełen opis produktu. Pamiętaj o tym, iż wyszukiwarki lubią treść, więc staraj się napisać jak najwięcej o każdym z produktów w Twoim sklepie.

Dodając nowe zdjęcia produktu nie zapomnij uzupełnić ich etykiety. Przez odpowiednie opisanie obrazka można znacząco zwiększyć ruch na naszej stronie, pochodzący z wyszukiwarek.
Domyślnie tytuł i tagi zdjęć są takie same jak dla produktu. W zakładce „Zdjęcia” z informacji o produktach można ustawić etykiety dla każdego zdjęcia produktu, wartość ta zostanie wykorzystana w alt i tagu tytułu fotografii. Oczywiście można to zrobić dla każdej wersji językowej osobno.

Google Analytics w Magento

Google Analytics jest darmowym, internetowym narzędziem do analizy statystyk serwisów WWW, udostępnianym przez firmę Google

Główne funkcjonalności Google Analytics:

  • generowanie około 80 rodzajów raportów związanych z zbieraniem danych dotyczących ruchu internetowego, wskaźników konwersji i ROI;
  • możliwość tworzenia segmentów użytkowników według źródła ruchu lub zachowania w serwisie
  • eksportowanie raportów w kilku formatach (m.in. CSV oraz XML)
  • łatwe integrowanie konta z kontami AdWords;
  • integracja z aplikacjami e-commerce
  • dostępność API
  • dostępny jest w językach: chińskim, koreańskim, duńskim, norweskim, polskim (od 23.07.2007), portugalskim, holenderskim, rosyjskim, hiszpańskim, francuskim, szwedzkim, niemieckim, angielskim i włoskim;
  • jednoczesne zbieranie danych z nieograniczonej liczby stron internetowych (jedynym ograniczeniem jest limit 5 milionów odsłon na miesiąc dla osób, które nie korzystają z programu AdWords).

Aby skonfigurować Google Analytics do współpracy z Magento należy

Najpierw należy zarejestrować się na stronie http://www.google.com/analytics/sign_up.html. Otrzymasz numer konta Google Analytics. Zapisz go będzie on potrzebny do konfiguracji Magento.

Następnie skonfiguruj śledzenie Google Analytics w Magento.
W tym celu otwórz panel administracyjny Magento i przejdź do System->Configuration->Sales->Google API.
Rozwiń sekcję Google Analytics jak na rysunku poniżej.
Konfiguracja Magento Google Analytics
Pole Enable ostawiamy na „Yes”, a w Account number wprowadź numer konta Google Analytics.
Zapisz ustawienia klikając na guzik „Save Config

Do tej chwili Google Analytics rozpocznie zbieranie danych na temat ruchu na twojej stronie.

Jak zrobić listę wyboru polskich województw ?

Lista wyborów ma znaczącą przewagę nad polem tekstowym. Dzięki niej mamy pewność, iż na naszych zamówieniach nie pojawią się błędy w pisowni, które mogą uniemożliwić np. stworzenie statystyki sprzedaży z podziałem na województwa.
System magento listę regionów/województw przechowuje w bazie danych w tabeli 'directory_country_region’, co o znacza, że jeżeli znajdzie tam listę województw dla polski to automatycznie wyświetli rozwijaną listę zamiast pola tekstowego.

Listę polskich województw można wprowadzić do bazy, wykonując następujące zapytanie SQL :

INSERT INTO `directory_country_region` (`country_id`, `code`, `default_name`) VALUES
('PL', 'D', 'Dolnośląskie'),
('PL', 'KP', 'Kujawsko-pomorskie'),
('PL', 'LU', 'Lubelskie'),
('PL', 'LE', 'Lubuskie'),
('PL', 'LU', 'Łódzkie'),
('PL', 'MA', 'Małopolskie'),
('PL', 'MZ', 'Mazowieckie'),
('PL', 'OP', 'Opolskie'),
('PL', 'PO', 'Podkarpackie'),
('PL', 'PD', 'Podlaskie'),
('PL', 'PM', 'Pomorskie'),
('PL', 'SL', 'Śląskie'),
('PL', 'SW', 'Świętokrzyskie'),
('PL', 'WM', 'Warmińsko-mazurskie'),
('PL', 'WP', 'Wielkopolskie'),
('PL', 'ZC', 'Zachodniopomorskie');