Nowy odświeżony szablon michelson.pl
Kilka dni temu zakończyliśmy prace nad migracją sklepu naszego klienta do wersji Magento 1.9.0.1, stara wersja sklepu pracowała pod kontrolą Magento w wersji 1.6.1.0.
Prócz aktualizacji samego silnika modyfikacji doczekała się i szata graficzna. Wygląd strony przeszedł gruntowną metamorfozę. Aktualna wersja jest dużo lżejsza a jej celem było lepsze wyeksponowanie produktów. Aby uzyskać taki efekt zaimplementowane zostały algorytmy image sharpening-u pomagające wyostrzyć każde zdjęcie niezależnie od jego wielkości. Teraz każdy pierścionek wygląda wyjątkowo ślicznie 😉
Dzięki tym zabiegom użytkownik może skupić się bardziej na aspekcie wizualnym strony oraz zamieszczonych na niej produktach. Strona przygotowana została w oparciu o responsive web design dzięki czemu sklep prezentuje się bardzo ładnie na urządzeniach mobilnych. Liczba kolumn dynamicznie jest dostosowywana do wielkości ekranu a menu przy małych rozdzielczościach jest zwijane nie zajmując zbędnego miejsca. Wersje responsywne również kładą nacisk na wyeksponowanie produktu i funkcjonalności. A prezentują się tak :
Również od strony serwerowej, pojawiło się sporo zmian, cała platforma została przeniesiona na nową maszynę z wydajnym procesorem i dużą ilością pamięci ram. Środowisko zostało przygotowane z założeniem wpięcia go w klaster w niedalekiej przyszłości. Za serwowanie witryny odpowiada teraz najnowsza wersja wydajnego serwera nginx a php działa w oparciu o bezpieczną i wydajną technologię php-fpm. Zrezygnowaliśmy z APC na rzecz OPcache który podczas wywołania skryptu sprawdza czy kod pośredni dla wywołanej wersji skryptu jest dostępny – jeśli tak to wywołuje istniejącą już kod pośredni. Natomiast Couchbase przechowuje cache Magento i Sesje co pozwoliło mocno ulżyć IO Dysku. Baza danych została zmigrowana do Percony zapewniając dużą stabilność.
Na samym froncie stoi Varnich odpowiedzialny głównie za chacowanie treści statycznych, co dodatkowo odciąża serwer www i znacząco przyspiesza ładowanie się strony.
Dzięki naszemu doświadczeniu cały proces przełączania sklepu i migracji trwał mniej niż 20 minut, a godziny jego przeprowadzenia zostały wybrane na czas najmniejszego obciążenia sklepu.