Po zakończeniu wdrażania systemu magento często pojawia się konieczność skasowania danych wprowadzonych tam podczas testów, między innymi użytkowników, produktów kategorii i zamówień.
Poniżej prezentuję jak usunąć takie informacje z naszego systemu.
Aby usunąć testowych użytkowników i ich zamówienia należy z poziomu bazy danych wykonać następujące zapytania sql.
TRUNCATE `sales_order`;
TRUNCATE `sales_order_datetime`;
TRUNCATE `sales_order_decimal`;
TRUNCATE `sales_order_entity`;
TRUNCATE `sales_order_entity_datetime`;
TRUNCATE `sales_order_entity_decimal`;
TRUNCATE `sales_order_entity_int`;
TRUNCATE `sales_order_entity_text`;
TRUNCATE `sales_order_entity_varchar`;
TRUNCATE `sales_order_int`;
TRUNCATE `sales_order_text`;
TRUNCATE `sales_order_varchar`;
TRUNCATE `sales_flat_quote`;
TRUNCATE `sales_flat_quote_address`;
TRUNCATE `sales_flat_quote_address_item`;
TRUNCATE `sales_flat_quote_item`;
TRUNCATE `sales_flat_quote_item_option`;
TRUNCATE `sales_flat_order_item`;
TRUNCATE `sendfriend_log`;
TRUNCATE `tag`;
TRUNCATE `tag_relation`;
TRUNCATE `tag_summary`;
TRUNCATE `wishlist`;
TRUNCATE `log_quote`;
TRUNCATE `report_event`;
ALTER TABLE `sales_order` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_order_datetime` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_order_decimal` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_order_entity` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_order_entity_datetime` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_order_entity_decimal` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_order_entity_int` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_order_entity_text` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_order_entity_varchar` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_order_int` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_order_text` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_order_varchar` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_flat_quote` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_flat_quote_address` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_flat_quote_address_item` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_flat_quote_item` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_flat_quote_item_option` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sales_flat_order_item` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `sendfriend_log` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `tag` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `tag_relation` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `tag_summary` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `wishlist` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `log_quote` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `report_event` AUTO_INCREMENT=1;
-- reset customers
TRUNCATE `customer_address_entity`;
TRUNCATE `customer_address_entity_datetime`;
TRUNCATE `customer_address_entity_decimal`;
TRUNCATE `customer_address_entity_int`;
TRUNCATE `customer_address_entity_text`;
TRUNCATE `customer_address_entity_varchar`;
TRUNCATE `customer_entity`;
TRUNCATE `customer_entity_datetime`;
TRUNCATE `customer_entity_decimal`;
TRUNCATE `customer_entity_int`;
TRUNCATE `customer_entity_text`;
TRUNCATE `customer_entity_varchar`;
TRUNCATE `log_customer`;
TRUNCATE `log_visitor`;
TRUNCATE `log_visitor_info`;
ALTER TABLE `customer_address_entity` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `customer_address_entity_datetime` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `customer_address_entity_decimal` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `customer_address_entity_int` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `customer_address_entity_text` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `customer_address_entity_varchar` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `customer_entity` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `customer_entity_datetime` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `customer_entity_decimal` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `customer_entity_int` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `customer_entity_text` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `customer_entity_varchar` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `log_customer` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `log_visitor` AUTO_INCREMENT=1;
ALTER TABLE `log_visitor_info` AUTO_INCREMENT=1;
-- Reset all ID counters
TRUNCATE `eav_entity_store`;
ALTER TABLE `eav_entity_store` AUTO_INCREMENT=1;
SET FOREIGN_KEY_CHECKS=1;
Usunięcie zapytań do wyszukiwarki:
TRUNCATE TABLE `catalogsearch_query`
Usunie tagów
TRUNCATE TABLE `tag`
TRUNCATE TABLE `tag_relation`
Usunięcie produktów i powiązanych z nimi danych:
TRUNCATE TABLE `catalog_product_bundle_option`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_bundle_option_value`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_bundle_selection`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_entity_datetime`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_entity_decimal`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_entity_gallery`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_entity_int`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_entity_media_gallery`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_entity_media_gallery_value`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_entity_text`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_entity_tier_price`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_entity_varchar`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_link`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_link_attribute`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_link_attribute_decimal`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_link_attribute_int`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_link_attribute_varchar`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_link_type`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_option`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_option_price`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_option_title`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_option_type_price`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_option_type_title`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_option_type_value`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_super_attribute`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_super_attribute_label`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_super_attribute_pricing`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_super_link`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_enabled_index`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_website`;
TRUNCATE TABLE `catalog_product_entity`;
TRUNCATE TABLE `cataloginventory_stock`;
TRUNCATE TABLE `cataloginventory_stock_item`;
TRUNCATE TABLE `cataloginventory_stock_status`;
INSERT INTO `catalog_product_link_type`(`link_type_id`,`code`) VALUES (1,'relation'),(2,'bundle'),(3,'super'),(4,'up_sell'),(5,'cross_sell');
INSERT INTO `catalog_product_link_attribute` (`product_link_attribute_id`, `link_type_id`, `product_link_attribute_code`, `data_type`) VALUES (1,2,'qty','decimal'), (2,1,'position','int'), (3,4,'position','int'), (4,5,'position','int'),(6,1,'qty','decimal'), (7,3,'position','int'), (8,3,'qty','decimal');
INSERT INTO `cataloginventory_stock`(`stock_id`,`stock_name`) VALUES (1,'Default');
Jak zrobić listę wyboru polskich województw ?
/w Praktyczne poradyLista wyborów ma znaczącą przewagę nad polem tekstowym. Dzięki niej mamy pewność, iż na naszych zamówieniach nie pojawią się błędy w pisowni, które mogą uniemożliwić np. stworzenie statystyki sprzedaży z podziałem na województwa.
System magento listę regionów/województw przechowuje w bazie danych w tabeli 'directory_country_region’, co o znacza, że jeżeli znajdzie tam listę województw dla polski to automatycznie wyświetli rozwijaną listę zamiast pola tekstowego.
Listę polskich województw można wprowadzić do bazy, wykonując następujące zapytanie SQL :
Jak usunąć testowe dane z Magento?
/w Praktyczne poradyPo zakończeniu wdrażania systemu magento często pojawia się konieczność skasowania danych wprowadzonych tam podczas testów, między innymi użytkowników, produktów kategorii i zamówień.
Poniżej prezentuję jak usunąć takie informacje z naszego systemu.
Aby usunąć testowych użytkowników i ich zamówienia należy z poziomu bazy danych wykonać następujące zapytania sql.
Usunięcie zapytań do wyszukiwarki:
Usunie tagów
Usunięcie produktów i powiązanych z nimi danych:
Przeglądanie produktów
/w Opis systemuElastyczny silnik merchandisingu pozwala na budowę katalogów produktów w sposób optymalny dla osiągnięcia celu biznesowego. Dzięki swoim narzędziom Magento umożliwia wzrost średniej wartości zamówienia.
Magento do tego celu wykorzystuje :
Złożone analizy i raporty
/w Opis systemuMagento zawiera zaawansowany pakiet raportowania, który dostarcza działom marketingu i sprzedaży cennych informacji. Umożliwiają one szybkie reagowanie na potrzeby klientów dzięki, między innymi raportom takim jak:
Magento zapewnia prostą i szybką integrację sklepu z narzędziami, takimi jak Google Analytics and Website Optimizer. Umożliwia to wykonanie np. Testowania A/B.
Testowanie A/B polega na sprawdzeniu skuteczności dwóch lub więcej wersji tej samej witryny.

Internauci nie wiedzą, że biorą udział w testach. Zasadę działania narzędzia ilustruje poniższy rysunek:
Dzięki takim testom można wybrać najefektywniejszą wersję sklepu, co przekłada się bezpośrednio na zyski osiągane w internecie.
Narzędzia marketingu i promocji
/w Opis systemuMagento posiada bardzo elastyczny system tworzenia reguł cenowych, umożliwia to tworzenie różnorodnych promocji, aby zwiększyć współczynnik konwersji.
W połączeniu z zaawansowanych narzędzi, jak Up-Sells, Cross-Sells, i tym podobnymi służącymi do zwiększenia Średniej wartość zamówienia, Magento dostarcza potężne narzędzia marketingowe zapewniając funkcjonalność i łatwość użycia, aby zwiększyć sprzedaż przez internet.
Magento oferuje :