Sklep z biżuterią

Szablon dla sklepu z biżuterią, szablon ten nie został wykorzystany w żadnym projekcie. Może być inspiracją dla naszych klientów lub możemy go wykorzystać na stronie naszego klienta bez żadnych zmian.

Szablon sklepu z biżuterią na sprzedaż

Magento 1.4.1 wydane

Wydana została kolejna wersja Magento wersja 1.4.1.0 przynosi poprawę kilku błędów i wiele ciekawych zmian.
Jesteśmy przekonania, że właściciele witryn będą z wielką chęcią korzystać z tej nowej wersji i nowych możliwości.

Niestety już wiemy że, upgrade nie będzie bezbolesny. Wręcz przeciwnie, pojawia się wiele problemów związanych z niestandardowymi rozszerzeniami funkcjonalności. Powodem tego jest zmiana struktury bazy danych modułu sprzedaży z EAV do płaskich tabel.
Znany nam jest również błąd związany z zmianą struktury pliku page.xml objawiający się błędem

Fatal error: Call to a member function toHtml() on a non-object in /home/******/public_html/store/app/code/core/Mage/Core/Model/Layout.php on line 529 

aby rozwiązać ten problem należy
Wiersz:


zmienić na:


innym występującym błędem jest

a:5:{i:0;s:31:"Invalid mode for clean() method";i:1;s:3585:"#0 /home/public_html/app/code/core/Zend/Cache/Backend/File.php(532): Zend_Cache::throwException('Invalid mode fo...')

Jego rozwiązanie jest również stosunkowo proste i polega na skasowaniu folderu

app/code/core/Zend/Cache 

Jedną z bardziej oczekiwanych zmian w tej wersji była aktualizacja TinyMCE, i dodanie możliwość korzystania z statycznych adresów URL w przeglądarce WYSIWYG i również możliwości przeglądania plików z poziomu edytora WYSIWYG

Kolejną zmianą jest przeorganizowanie sekcji obsługi PayPal. Ktoś w końcu zdecydował się zorganizować obsługę paypala w jednym miejscu pod System> Konfiguracja> Sprzedaż> PayPal.
Niby zmiana czysto kosmetyczna ale znacząco ułatwi pracę i obsługę systemu.

Zachęcamy do zapoznania się z pełna informacją o tym wydaniu pod tym adresem

Życzymy wszystkim udanej aktualizacji a w razie problemów zachęcamy do kantaku z nami.

Magento SEO

Podstawowa optymalizacja
Magento jest jedną z najbardziej zoptymalizowanych, dla wyszukiwarek platform e-commerce. Już domyślna instalacja jest przyjazna dla wyszukiwarek, a odpowiednia konfiguracja pozwoli uzyskać jeszcze lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.
Jako iż Magento jest bardzo dynamicznie rozwijającym się systemem zalecamy pracę zawsze na najnowszej wersji, aktualnie jest to 1.4.0.1 i na niej bazuje ten artykuł.

1.1 Przyjazne linki
Załączenie przyjaznych linków rozpoczynamy od upewnienia się czy nasz serwer obsługuje funkcję „Url rewrite”.
Jeżeli nasz serwer jest już poprawnie skonfigurowany przechodzimy do załączenia przyjaznych linków w panelu administracyjnym Magento. W tym celi klikamy „System”->”Configuration” ->”Web” i w grupie „Search Engines Optimization” ustawiamy „Use Web Server Rewrites” na „Yes”.

Dobrą praktyka jest również ustawienie „Add Store Code to Urls” na „No”. Dzięki temu nasze adresy będą krótsze o kod sklepu.

1.2 Przedrostek www w nazwie domeny
Klienci wchodzący do naszego sklepu mogą użyć adresu rozpoczynającego się od www lub pominąć ten przedrostek. Jako iż zależy nam na prawidłowej obsłudze obu adresów powinniśmy prawidłowo skonfigurować adres podstawowy naszego sklepu jak i jego sub domenę z przedrostkiem www.
W tym celu ustawiamy nasz adres podstawowy w pozycji „Base URL” w panelu administracyjnym. Magento automatycznie przygotowuje wszystkie linki w systemie w oparciu o ustawiony przez nas adres podstawowy. Warto również zadbać, aby klient zawsze trafił na adres domeny ustawiony jako „Base URL”. Można to osiągnąć przez przekierowanie „301” sub domeny na nasz prawidłowy adres podstawowy. Przekierowanie typu 301 zabezpieczy nas również przed dodawaniem SID do adresu URL przez Magento podczas przekierowania.

1.3 Ustawienia nagłówka
To właściwie absolutna podstawa. Jednak, co ciekawe, wiele osób ignoruje używanie prawidłowych nagłówków twierdząc, że ważniejsze są linki prowadzące do serwisu. Oczywiście linkowanie ma ogromne znaczenie, ale optymalizacja nagłówków stron jest również niezwykle istotna:
wspiera pozycjonowanie poprzez linki,
nadaje unikalność stronie (strony o identycznych tytułach w ramach serwisu są indeksowane o wiele gorzej).

Ustawienia nagłówków możemy zmodyfikować w Panelu administracyjnym klikając kolejno System->Configurations->Desing
sekcję „HTML Head” ustawiamy korzystając z poniższych wskazówek.

Tytuł strony – powinien być w miarę krótki i treściwy, tak by jak najlepiej oddać treść strony. Powinien także zawierać frazy jakich potencjalnie mogą szukać internauci.

Opis strony – jego wpływ na pozycjonowanie jest w tej chwili stosunkowo niewielki, jednak to właśnie opis jest najczęściej wyświetlany na liście wyszukiwania wyszukiwarek. Warto więc by z jednej strony zawierał krótki opis treści strony, z drugiej zaś pełnił rolę marketingową zachęcając do kliknięcia właśnie w ten wynik czyli twój link. Ma to szczególne znaczenie przy wejściach na frazy bardzo rzadkie. Ciekawy opis znacząco zwiększa liczbę kliknięć.

Słowa kluczowe – pełnią raczej role wspierającą i nie mają obecnie takiego znaczenia jak jeszcze kilka lat temu. Jedyne na co wpływają to zwiększenie wiarygodności strony oraz, co równie ważne, na siłę linków z niej wychodzących.

Należy pamiętać iż są to ustawienia domyślne dla całego systemu, optymalnym rozwiązaniem jest ustawienie ich w sposób unikalny dla :

  • każdej kategorii,
  • każdego produktu,
  • każdej strony w CMS.

1.4 Strony CMS
CMS Magento może wydawać się bardzo okrojony, ale w rzeczywistości jest bardzo elastycznym i potężnym narzędziem. Jedną z zalet tego prostego CMS-a jest możliwość kontroli każdego aspektu strony.
Ustawienie na każdej stronie CMS-a jej własnego unikalnego adresu URL, nazwy, tytułu, opisu i słów kluczowych ma istotne znaczenie w osiąganiu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Ustawienia powyższych informacji dokonujemy w zakładce mata dane strony.

„Słowa kluczowe” można pozostawić puste, jednak opis strony ma jedną bardzo ważną funkcję: skłania ludzi do klikania, więc upewnij się, że stanowi kwintesencję twojej treści i że zwraca uwagę użytkowników. W związku z tym opis będzie dobry, jeżeli stworzysz go samemu, nie korzystaj z żadnych automatycznych generatorów. Automatycznie wygenerowany opis nie ma żadnej wartości a jego generowanie jest tylko stratą czasu.

Jeśli nie używasz meta opisów wyszukiwarka automatycznie wybierze ciąg z twojej strony i użyje go jako jej opis.
1.5 Optymalizacja kategorii
Magento daje możliwość automatycznego dodania nazwy kategorii produktów do adresu URL. Warto jednak zadbać samemu o podstawową optymalizację kategorii. W tym celu podobnie jak dla CMS należy stworzyć unikalny tytuł kategorii, opis kategorii i jej adres URL zawierający podstawowe słowa kluczowe.

Warto tutaj również pamiętać, aby na stronie kategorii przewidzieć rzeczywiste pole na jej opis. Wyszukiwarki o wiele wyżej traktują treść na stronie niż opis z meta tagów, które obecnie są praktycznie ignorowane.

Ponadto pamiętajmy, iż Magento wspiera sklepy mające kilka wersji językowych, dzięki czemu możemy przygotować unikalny tytuł i opis strony dla każdego języka.

1.6 Optymalizacja produktów

Optymalizacja produktów wygląda bardzo podobnie do optymalizacji kategorii. Podobnie jak dla kategorii należy pamiętać, aby uzupełnić pola takie jak tytuł, opis i słowa kluczowe w metadanych strony. Zadbaj, aby tytuł strony był unikalny dla każdego produktu, wprowadź krótki i pełen opis produktu. Pamiętaj o tym, iż wyszukiwarki lubią treść, więc staraj się napisać jak najwięcej o każdym z produktów w Twoim sklepie.

Dodając nowe zdjęcia produktu nie zapomnij uzupełnić ich etykiety. Przez odpowiednie opisanie obrazka można znacząco zwiększyć ruch na naszej stronie, pochodzący z wyszukiwarek.
Domyślnie tytuł i tagi zdjęć są takie same jak dla produktu. W zakładce „Zdjęcia” z informacji o produktach można ustawić etykiety dla każdego zdjęcia produktu, wartość ta zostanie wykorzystana w alt i tagu tytułu fotografii. Oczywiście można to zrobić dla każdej wersji językowej osobno.

Seryjny import zdjęć do Magento

Mając na uwadze, jak kłopotliwe może być dodanie do Magento zdjęć wielu produktów, przygotowaliśmy specjalnie dla Państwa program umożliwiający automatyzację tego procesu.

W normalnych warunkach, aby dodać zdjęcia konieczne jest wyedytowanie każdego z produktów, następnie przesłanie zdjęcia i zapisanie zmian w systemie. Jeżeli w naszym sklepie posiadamy kilkaset pozycji taka operacja może zająć wiele godzin a nawet dni.

Dzięki zastosowaniu naszego programu można ją skrócić do zaledwie kilkudziesięciu minut. Nasza aplikacja korzysta w tym celu z udostępnionego przez Magento API i automatycznie wysyła zdjęcia do systemu Magento. Praca osoby odpowiedzialnej za taką aktualizację ogranicza się jedynie do wskazania folderu zawierającego nowe zdjęcia produktów i kliknięcia przycisku start, resztę program wykona automatycznie za użytkownika. Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze i każdy powinien poradzić sobie z wykonaniem importu za jej pomocą.

Ponadto system umożliwia pełną automatyzację w wersji komercyjnej, dzięki możliwości dodania go do harmonogramu zadań. Jeżeli w firmie wszystkie zdjęcia są składowane w jednym miejscu, aplikacja automatycznie pobierze je z miejsca ich składowania i zaktualizuje w Magento.

Osoby zainteresowane otrzymaniem od nas bezpłatnej wersji programu proszone są o skontaktowanie się z nami pod adresami dostępnymi w zakładce Kontakt.
Demo programu można pobrać klikając w ten link.

Jeżeli potrzebują Państwo jakiegoś innego systemu importu danych do Magento zachęcamy również do kontaktu z nami. Posiadamy duże doświadczenie w integrowaniu Magento z systemami magazynowymi, księgowymi, jak i klasy ERP.

Google Analytics w Magento

Google Analytics jest darmowym, internetowym narzędziem do analizy statystyk serwisów WWW, udostępnianym przez firmę Google

Główne funkcjonalności Google Analytics:

  • generowanie około 80 rodzajów raportów związanych z zbieraniem danych dotyczących ruchu internetowego, wskaźników konwersji i ROI;
  • możliwość tworzenia segmentów użytkowników według źródła ruchu lub zachowania w serwisie
  • eksportowanie raportów w kilku formatach (m.in. CSV oraz XML)
  • łatwe integrowanie konta z kontami AdWords;
  • integracja z aplikacjami e-commerce
  • dostępność API
  • dostępny jest w językach: chińskim, koreańskim, duńskim, norweskim, polskim (od 23.07.2007), portugalskim, holenderskim, rosyjskim, hiszpańskim, francuskim, szwedzkim, niemieckim, angielskim i włoskim;
  • jednoczesne zbieranie danych z nieograniczonej liczby stron internetowych (jedynym ograniczeniem jest limit 5 milionów odsłon na miesiąc dla osób, które nie korzystają z programu AdWords).

Aby skonfigurować Google Analytics do współpracy z Magento należy

Najpierw należy zarejestrować się na stronie http://www.google.com/analytics/sign_up.html. Otrzymasz numer konta Google Analytics. Zapisz go będzie on potrzebny do konfiguracji Magento.

Następnie skonfiguruj śledzenie Google Analytics w Magento.
W tym celu otwórz panel administracyjny Magento i przejdź do System->Configuration->Sales->Google API.
Rozwiń sekcję Google Analytics jak na rysunku poniżej.
Konfiguracja Magento Google Analytics
Pole Enable ostawiamy na „Yes”, a w Account number wprowadź numer konta Google Analytics.
Zapisz ustawienia klikając na guzik „Save Config

Do tej chwili Google Analytics rozpocznie zbieranie danych na temat ruchu na twojej stronie.