PrestaShop
Jest bezpłatnym sklepem dostępnym na licencji Open Software License w wersji 3.0.
Z ciekawostek: od kwietnia 2012 roku dyrektorem firmy PrestaShop jest Polak Benjamin Teszner.
Program można pobrać zw strony domowej projektu https://www.prestashop.com/
Zalety:
- Prostota
W porównaniu z Magento Prestashop jest dużo prostszym sklepem internetowym. Jego obsługa i zarządzanie nim jest bardziej intuicyjne niż Magento, a co za tym idzie: jest dużo bardziej przyjazny dla nowych użytkowników. - Społeczność
Prestashop podobnie jak Magento dysponuje całkiem sporą społecznością, dzięki której dosyć łatwo można znaleźć sporą ilość informacji w języku polskim. Ponadto strona domowa https://www.prestashop.com/ również została przetłumaczona na język polski. - Instalacja i modyfikacja
Instalacja jest dosyć prosta, a sam system z powodzeniem zadziała na tanich hostingach współdzielonych. Prestashop oparty jest o popularny system szablonów „smarty”. Choć osobiście uważamy, że w systemie skryptowym nie powinno pisać się innym systemem skryptowym jak smarty, to jednak jego popularność użycia sprawia, że korzysta z niego większość użytkowników z prostego względu: ułatwia modyfikację grafiki pod indywidualne potrzeby. - Funkcjonalności
Wększość z funkcji Prestashop nich nie dorównuje Magento. Jednak z pełna odpowiedzialnością możemy go polecić małym i średnim firmom, które sklep traktują bardziej jako formę pokazania się w internecie, niż podstawę swojego biznesu. - Wydajność
Prestashop jest dość wydajnym narzędziem i nie wymagającym zbyt wielu zasobów serwera. Co prawda nie jest tak szybki jak Quick.Cart, ale na pewno poradzi sobie z niewielkim ruchem. Niestety problem zaczyna się przy konieczności skalowania do dużych rozmiarów.
Wady:
- Duża ilość błędów i poprawek
Programiści Prestashop co najmniej dwa razy w miesiącu wydają nową wersję zawierającą poprawki błędów wraz z nowymi funkcjonalnościami. Aktualizacje te są wymagane zwłaszcza w przypadku błędów bezpieczeństwa. Niestety ich instalacja nie należy do najprostszych i wymaga sporej ilości wiedzy. Fakt ten znacząco utrudnia skoncentrowanie się na prowadzeniu biznesu – gdyż najczęściej łatamy błędy w serwisie. - Płatne funkcjonalności
Wiele z funkcjonalności, które zazwyczaj powinny znajdować się w podstawowej instalacji, w Prestashop jest dodatkowo płatne. W momencie planowania biznesu warto rozeznać się w opcjach, jakie będą nam potrzebne i dokładnie skalkulować koszty wdrożenia platformy. - Skalowalność
Pomimo aspiracji do bycia dużym i efektywnym narzędziem, Prestashop wypada znacznie gorzej niż Magento. Architektura systemu może na pewnym etapie uniemożliwić dalszy jego rozwój.
Wnioski
Prestashop jest dobrym narzędziem dla małych sklepów. Sprawdzi się dobrze w mało zaawansowanych technologicznie firmach z niewielkim budżetem. Dosyć prosto można znaleźć fereelancera, który pomoże w rozwoju funkcjonalności sklepu.
Trackbacks & Pingbacks
[…] PrestaShop 0 […]
Komentarze wyłączone